Sommarläsning

Jag blev taggad av Bokraden i denna roliga enkät. Det är kul att få fundera på sommarens läsning. Hoppas bara vädret är bättre än förra året. Våra nyinköpta solstolar behöver nämligen invigas!

 

1. Vilka FEM böcker bara MÅSTE hinnas läsa i sommar?

  • Och bergen svarade – Khaled Hosseini
  • Journal 64 – Jussi Adler-Olsen
  • Prästens lilla flicka – Susan Casserfelt
  • To Kill A Mockingbird – Harper Lee
  • Looking for Alaska – John Green

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men det är dags att ta tag i?
City of Glass av Cassandra Clare. Första delen i serien var helt ok, men andra var en besvikelse. Men eftersom jag har böckerna redan så får del tre en chans. Dessutom är det ju snart dags för filmen om The Mortal Instruments.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
På en handduk i solen. I alla fall ett litet tag. Tills det blir för varmt. Sen är det skuggan som gäller. Dessutom får det gärna vara så få getingar som möjligt. Har så svårt att slappna av om det surrar kring huvudet hela tiden.

4. Handen på hjärtat var tror du att du verkligen kommer att läsa i sommar?
På stranden, nere vid fjärden, i solstolen, i soffan, i sängen, i fåtöljen, i bilen, hemma hos pappa, jag kan tänka mig att läsa lite varstans.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Och bergen svarade av Khaled Hosseini. Jag älskade hans två första böcker så mina förväntningar på den här är ganska stora. Men jag tror att han levererar!

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
En bok av Jussi Adler-Olsen. Spännande deckare med humor.

7. Strand eller hängmatta?
Strand!

8. Deckare eller roman?
Både och!

9. Favorit genre?
Deckare/Thriller

10. Tagga TRE andra
Den som inte har gjort den här taggen innan får gärna tagga sig själva.

8 thoughts on “Sommarläsning

  1. Carro juni 11, 2013 / 4:53 e m

    Då ska jag se till att läsa den första boken av Jussi Adler-Olsen i sommar som har stått i hyllan oläst alldeles för länge nu! 😉

  2. Elina juni 11, 2013 / 7:33 e m

    City of glass var inte så bra i början, MEN I SLUTET! LÄS DEN! 🙂

    • ladywindermere83 juni 12, 2013 / 9:41 f m

      Tack för varningen! Ska försöka hålla ut till slutet. 🙂

  3. Monika juni 12, 2013 / 4:44 f m

    Den där nya Hosseini är jag väldigt sugen på.

    • ladywindermere83 juni 12, 2013 / 9:42 f m

      Hoppas verkligen att han lever upp till mina förväntningar…

  4. Anna A juni 12, 2013 / 4:24 e m

    Är också grymt sugen på nya Hosseini, men den får nog vänta lite tyvärr.

Kommentera

