Fasanjägarna – Jussi Adler-Olsen

kajsas

Carl Mörck och hans Avdelning Q är tillbaka. Denna gången jobbar de med ett fall som är från 1987. Det gäller ett syskonpar som hittades mördade i sin stuga. Alla ledtrådar pekar mot ett kompisgäng som på tiden vid mordet gick på en internatskola. Idag är de flesta i gänget framgångsrika och tillhör de rikaste i Danmark. En hemlös kvinna vid namn Kimmie kan sitta inne med svaret på vad som hände syskonparet för över 25 år sedan, men ska Carl och Assad hitta henne innan de som vill tysta henne gör det.

Jag älskade verkligen den första delen om Avdelning Q. Den hade humor, spänning och bra språk. Jag fastnar tyvärr inte lika mycket för den här. Humorn finns kvar och relationen mellan Carl och Assad är fortfarande en av de största behållningar jag får från boken. Det är handlingen som inte får mig att fastna. Jag tycker inte den är riktigt lika spännande som del 1, Kvinnan i rummet. Missförstå mig inte, den är mycket läsvärd och jag ser fram emot att läsa del 3, Flaskpost från P.

 

Titel: Fasanjägarna

Författare: Jussi Adler-Olsen

Originaltitel: Fasandræberne

Förlag: Bonnier Pocket

Utgiven: 2012

Antal sidor: 367

 

1 poäng läggs till poängsaldot!

 

6 reaktioner på ”Fasanjägarna – Jussi Adler-Olsen

  1. Jag tror att ibland är det inte boken utan det kan vara storyn man inte fastnar för, jag kan älska helheten av en serie fast ändå gilla vissa delar mindre och det beror nog många gånger på storyn.

  2. Jag lyssnade till den förra veckan och jag blev lite besviken, den är liksom föööör skruvad. Ska förstås ändå lyssna vidare på del 3. Beroendeframkallande på ngt sätt 🙂

Kommentera

