Bokbloggsjerka 5-8 april – läsro?

Hur ser den ultimata lässtunden ut för dig? Det är veckans fråga i bokbloggsjerkan som arrangeras varje helg hos Annika.

Inte den lättaste frågan faktiskt. När jag sitter och funderar på den ultimata lässtunden så dyker flera alternativ upp. Jag älskar att sitta uppkrupen i min favoritfåtölj med en mysig filt över mig. Ett glas vatten vid sidan om jag blir törstig. Gillar inte att äta när jag läser. Den enda gången det händer är när boken är så spännande att jag inte kan lägga ifrån mig den förrän den är slut. Då får den följa med till middagsbordet!

Ett annat alternativ till den perfekta lässtunden är att ligga på en sandstrand med en bok i händerna. Helst under ett parasoll när jag börjar bli less på solgasset, efter ca 10 minuter… Egentligen är alla stunder som tillbringas med en bok i handen ultimata stunder och dessa värdesätter jag väldigt högt!

10 thoughts on “Bokbloggsjerka 5-8 april – läsro?

  1. 23 minuter april 7, 2013 / 9:25 f m

    Att äta och läsa samtidigt kan bli ganska kladdigt, så det undviker jag oftast. Jag håller med dig om att nästan alla stunder som man tillbringar med en bok är ultimata.

    • ladywindermere83 april 7, 2013 / 11:37 f m

      Man vill ju inte ha chokladfläckar i böckerna… 🙂

  2. Carro april 7, 2013 / 2:57 e m

    Håller med om att båda lässtunderna låter ytterst trevliga, både i en solstol och i en fåtölj 🙂

  3. Monika april 7, 2013 / 3:18 e m

    Så länge jag inte behöver bry mig om hur mycket tid som går medan jag läser så är det egentligen en ultimat lässtund 🙂

  4. Nina april 7, 2013 / 4:19 e m

    Jag gillar att sitta i soffan med en filt och en riktigt bra bok och bara läsa, och helst inte behöva bry sig så mycket om annat. 🙂 Och sen när man kan sitta ute i solen och värmen och läsa.

    • ladywindermere83 april 7, 2013 / 5:07 e m

      Bara det inte blir för varmt! Och så får det inte komma några getingar… Eller spindlar… Eller andra kryp.

  5. C.R.M. Nilsson april 7, 2013 / 6:47 e m

    Jag tycker också om att ligga på stranden och läsa 🙂

Kommentera

