Pythians anvisningar – Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist

Pythians anvisningar

Jeanette Kihlberg kommer närmare en lösning på  gåtan om de balsamerade pojkarna. Samtidigt letar hon efter Victoria Bergman som hon tror kan ge värdefulla upplysningar till utredningarna. Sofia Zetterlund och Jeanette fortsätter sin kärleksrelation. Dessutom försvinner en kvinna med koppling till Victoria Bergman spårlöst. Ska de hitta henne innan det är försent?

Det här var boken som skulle knyta ihop säcken i trilogin Victoria Bergmans svaghet. Första delen, Kråkflickan, var den bästa boken jag läste 2012. Hungerelden var inte riktigt lika bra men ändå bland det bästa av svenska deckare. Pythians anvisningar når tyvärr inte upp till de andra två böckerna. Jag tycker den är rörig och har lite svårt att hänga med. Det hände ofta att jag var tvungen att läsa om kapitel för att få ett sammanhang.

Många av mina funderingar lämnades obesvarade och jag har väldigt svårt att förlika mig med slutet. De andra böckerna har bjudit på slut som var värdiga böckerna men den här slutade bara. Bara sådär, utan något speciellt alls. Hade faktiskt väntat mig mer av denna bok, mycket mer. Trots besvikelsen rekommenderar jag hela trilogin till alla som kan läsa och har åldern inne. Den är det bästa i deckarväg som Sverige har att erbjuda!

Titel: Pythians anvisningar

Författare: Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist

Förlag: Ordupplaget

Utgiven: 2012

Antal sidor: 379

1 poäng läggs till poängsaldot!

2 reaktioner på ”Pythians anvisningar – Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist

  1. Tänka sig, jag har ännu inte köpt den här boken. Trots att jag är olidligt nyfiken på vad som ska hända. Och nu har jag bestämt att jag inte får köpa några fler böcker. På mycket länge. Ändå ligger det ett gäng i min kundvagn 🙂

    1. Har den inte släppts på pocket nu? Inte lika mycket pengar som för den inbundna. Jag försöker också begränsa mina bokinköp. Har lyckats ganska bra än så länge men har några böcker i kundvagnen jag också… 😉

Kommentera

