Falskt paradis – Brenda Novak

Falskt paradis

Sekten ”Det heliga förbundets kyrka” har slagit sig ner i spökstaden Paradise, mitt i Arizonas öken. Det är något lurt som försiggår i sekten. En ung kvinna har försvunnit och en medlem som lyckats fly har inte alltför trevliga saker att berätta om tiden som sektmedlem. Det ligger nu på Rachel Jessop och Nate Ferrentino att infiltrera sekten och sätta stopp för Ethan, den självutnämde profeten och ledaren för sekten.

Sekter har alltid fascinerat mig så därför trodde jag att den här boken skulle vara något för mig. Tyvärr hade jag helt fel. Jag har tyvärr inte mycket gott att säga om den här så jag tror det är bäst att jag håller mig kort. Religiöst dravel, försök till romantik som slutar i snusk och skrämmande kvinnostereotyper. Jag tror jag stoppar där.

 

Titel: Falskt paradis

Författare: Brenda Novak

Originaltitel: White Heat

Förlag: Förlaget Harlequin

Utgiven: 2010

Antal sidor: 395

 

1 poäng läggs till poängsaldot!

Kommentera

