Bokbloggsjerka 29 mars – 1 april

Första bokbloggsjerkan för min del på ett bra tag. Helgens fråga: Vad ska du göra i påsk?

Min påskhelg kommer vara fullspäckad av bara roliga saker. Imorgon blir det trevligt besök av svärföräldrarna med god mat (förhoppningsvis), gott vin och kanske lite sällskapsspel. Tänkte prova på att laga lammstek för första gången någonsin, hoppas den inte kommer smaka kofta!

Idag kommer vara en lugn dag. Jag ska komma ikapp med recensioner. Jag var ju nyss sjukskriven i två veckor och när smärtan i den brutna foten lugnat sig blev det faktiskt ganska mycket läst, nästan en bok om dagen. Recensionsskrivandet varvas med lite läsning. Men det som troligen kommer ta upp det mesta av min tid är mitt nya Wii U och Mario. Jag älskar Mario! Har gjort det sen barnsben då jag fick mitt första Nintendo. Det var det som la grunden för mitt stora tv-spelsintresse i allmänhet och min Mariofanatism i synnerhet. Så i år satsar jag på Yoshi-ägg istället för påskägg.

Men vad kommer min påskläsning bestå av, undrar ni nu? Walkthroughs för New Super Mario Bros Wii U? Nej, jag föredrar att inte fuska allt för mycket eller i alla fall så länge tålamodet räcker. Nej, min påskläsning kommer bestå av Erlend Loes Expedition L och Truman Capotes Frukost på Tiffanys. Ingen påskdeckare för mig alltså. Hinner jag så kommer jag börja läsa i en BOOKED-bok som jag vann: En tesked jord och hav av Dina Nayeri. Den verkar vara en bok helt i min smak så ser fram emot att påbörja läsningen av den.

Vill avsluta med ett litet tandläkarråd: Glöm inte att tandborsten är er bästa vän i dessa godistider!

Glad påsk!

30 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 29 mars – 1 april

  1. Det blir lammstek även här. Vi provade för första gången förra året, men den blev tyvärr inte helt lyckad, även om den gick att äta. Testar ett nytt recept i år och nu är det sista chansen för lamm 🙂

      1. Det var inte så mycket lammsteken, utan mer kryddorna vi använde, jag kommer inte ihåg vad som stod i receptet och jag har nog slängt det 🙂 I år kör vi med vitlök och rosmarin…

  2. Det låter som en jättebra helg. Jag låter mamma stå för lammet – det känns tryggast. Jag har inte vågat prova än. Under skärtorsdagen var jag dessutom hos tandhygenisten så nu kommer tandtråden användas flitigt!

    1. Jag är faktiskt lite nervös inför matlagningen imorgon. Förhoppningsvis har väl någon pizzeria i närheten öppet om det skulle skita sig totalt. 🙂 Lycka till med tandtråden! Efter några veckors flitig användning kan du inte vara utan den.

  3. Imon ska jag och min kompis laga lamm men hon är en riktig fena på matlagning så det blir nog super. Jag klickade också hem boken av Dina Nayeri, ska bli intressant att läsa.
    Glad Påsk

    1. Den var riktigt rolig. Var lite nervös över att den var så pass mycket längre än vad hans böcker brukar vara och om jag skulle orka så länge. Men den var bra, recension kommer i veckan.

Kommentera

