The Fault in our Stars – John Green

The fault in our stars

Det har bloggats mycket om denna boken den senaste tiden i och med lanseringen av den svenska översättningen så därför skriver jag bara lite kort om vad boken handlar om. Hazel är cancersjuk, har varit det i stort sett hela sitt liv och vet att hon kommer att dö i förtid av hennes sjukdom. På en stödgrupp för ungdomar med cancer träffar hon den stilige, enbente Augustus Waters och ljuv kärlek uppstår. Man får följa med på en hisnande resa i de båda ungdomarnas liv.

 

Jag hänger på hyllningskören till den här boken. Kan inte annat än att lovorda den. Den har allt; kärlek, sorg, spänning och inte minst humor. Att skriva en bok om cancer hos barn på ett humoristiskt vis utan att gå över gränsen är imponerande. Jag skrattar och gråter om vartannat, men jag blir även berörd på djupet. Jag är glad jag läste den på engelska så jag inte missar något som kan ha tappat lite under översättningen.

Jag kan inte annat än att rekommendera denna bok till alla! Läs den! Nu!

 

Titel: The Fault in our Stars

Författare: John Green

Förlag: Puffin Books

Utgiven: 2012

Antal sidor: 306

1 poäng läggs till poängsaldot!

4 thoughts on “The Fault in our Stars – John Green

Kommentera

