En smakebit på søndag – Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children

Ett trevlig söndagsnöje är att gå in och läsa alla smakbitar ur böcker som delas på den norska bloggen Flukten fra virkeligheten.

Smakebit på söndag

Söndagens smakbit kommer ur boken Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children – av Ransom Riggs. Den handlar om en sextonårig pojke som är försöker hitta svaren på mysteriet kring hans farfars död. Den är uppbyggd både med text men även med gamla fotografier. Smakbiten är från sidan 45 och är en beskrivning av några fotografier som man snart ska få se:

”As if these weren’t bizarre enough, the last two looked like something out of David Lynch’s nightmares: one was an unhappy young contortionist doing a frightening backbend; in the other a pair of freakish twins were dressed in the weirdest costumes I’d ever seen. Even my grandfather, who’d filled my head with stories of tentacle-tongued monsters, had realized images like these would give any kid bad dreams.”

22 thoughts on “En smakebit på søndag – Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children

  1. C.R.M. Nilsson februari 24, 2013 / 4:56 e m

    Jag läste den här förra sommaren och tyckte väldigt mycket om den 🙂

    • ladywindermere83 februari 24, 2013 / 4:57 e m

      Än så länge är den väldigt bra… Tror jag gillar blandningen av fotografier och text men har inte riktigt bestämt mig än…

  2. Lena februari 24, 2013 / 5:25 e m

    Det verkar vara en trevlig bok!

  3. Lottens Bokblogg februari 24, 2013 / 5:34 e m

    Tack för smakbiten. Den har jag gått och sneglat på i bokhandeln;-)

    • ladywindermere83 februari 24, 2013 / 5:55 e m

      Själva boken är riktigt fin och lite annorlunda i designen. Rekommenderas!

  4. Sara Pepparkaka februari 24, 2013 / 6:17 e m

    Den här läste jag i höstas. Trevlig söndag!

    • ladywindermere83 februari 24, 2013 / 6:24 e m

      Har kikat lite på din recension… 😉 Tack detsamma!

  5. Monika februari 24, 2013 / 6:41 e m

    Jag trodde den här boken handlade om något helt annat ända tills jag läste en recension i en tidning. Då blev jag genast mer intresserad. Den låter jättespännande 🙂

    • ladywindermere83 februari 25, 2013 / 3:38 e m

      Vad trodde du då den handlade om? Håller med dig om att titeln inte riktigt stämmer överens med handlingen på baksidan. Men när man väl läst den så förstår man lite mer… 🙂

      • Monika februari 25, 2013 / 4:35 e m

        Jag kommer inte ihåg vad jag trodde faktiskt 🙂 men jag var helt säker på att den inte var för mig. Jag har ändrat åsikt nu.

  6. Caz februari 24, 2013 / 9:31 e m

    Denne gleder jeg meg til! 🙂

  7. Marika februari 24, 2013 / 9:51 e m

    Den här verkar vara en väldigt udda bok. Intressant.

  8. hverdagmedoss februari 24, 2013 / 11:04 e m

    Takk for artig smakebit ra en annerledes bok! Høres spennende ut!
    Ønsker deg en glad dag!
    Pia

  9. Boktjuven februari 25, 2013 / 4:18 e m

    Kul smakebit! Jag blir sugen att läsa boken.

Kommentera

