Bokbloggsjerka 1-4 februari: Samlarmani?

Äntligen fredag! Veckan har varit riktigt trevlig men det är ändå något speciellt med helg. Dessutom är det ju dags för ännu en bokbloggsjerka. Denna veckan är frågan: Är du en ”samlare” av saker som kan kopplas till litteraturen (böcker, bokmärken, muggar med litteraturmotiv, etc)?

 

Jag är definitivt en samlare. Jag har ganska mycket böcker i nuläget men det stoppar inte mig att köpa ännu fler. Men där är en författare som jag samlar lite mer på och det är Agatha Christie. Jag satsar på att ha en av varje, både på engelska och svenska. I nuläget äger jag 51 stycken men är alltid på jakt efter fler.

22 thoughts on “Bokbloggsjerka 1-4 februari: Samlarmani?

  1. Vargnatts bokhylla februari 1, 2013 / 3:20 e m

    Ja Christie hade jag kunnat tänka mig att samla på mig böcker av också!

    • ladywindermere83 februari 1, 2013 / 5:07 e m

      Hon har skrivit väldigt många så det finns att samla på.

  2. Monika februari 1, 2013 / 3:23 e m

    Agatha Christie köpte jag många i tonåren, men det har jag nog helt slutat med nu 🙂

  3. Carro februari 1, 2013 / 4:04 e m

    Oj, 51 av en författare är inte dåligt! Jag har 19 av Peter Robinson, inte ens läst fem tror jag 😛 Men jag sorterar bort så att jag inte får dubletter.

    • ladywindermere83 februari 1, 2013 / 4:08 e m

      Jag har inga dubletter i samma språk, men vill gärna ha både en på engelska och en på svenska. Jag har inte läst speciellt många av henne, men någon i månaden tänkte jag försöka mig på i år.

  4. Lena februari 1, 2013 / 6:15 e m

    Inte dåligt att ha 51 böcker av Agatha Christie. Har läst några böcker av henne och dom är verkligen trevliga!

    • ladywindermere83 februari 2, 2013 / 8:48 f m

      Oftast är de lättlästa, lagom spännande och väldigt kluriga. Trevlig läsning helt enkelt!

  5. [Anna] februari 1, 2013 / 7:11 e m

    WOw lite roligt så där 😉 Jag gillar oxå att ha många böcker av en författare som jag gillar 🙂

  6. Doktor Glas februari 1, 2013 / 8:53 e m

    Oj, 51 stycken! Inte illa! Har inte läst några böcker alls av henne men det kanske är dags att göra något åt det. Vilken bok ska jag börja med, tycker du?

    • ladywindermere83 februari 2, 2013 / 8:43 f m

      Jag är mest förtjust i Miss Marple så varför inte börja med den första boken hon är med i: Mordet i prästgården eller Murder at the vicarage. 🙂

  7. Sara Pepparkaka februari 1, 2013 / 9:04 e m

    Så många du har samlat ihop. Jag har läst två böcker av Agatha Christie i mitt liv..

  8. kajsalisasblogg februari 1, 2013 / 11:43 e m

    När det gäller deckare skulle jag kunna tänka mig en samling häftade Stig Trenterromaner från 50-talet. Jättegrymma tecknade omslag, men dom är det tyvärr samlarvärde på om dom är fräscha.

    • ladywindermere83 februari 2, 2013 / 8:46 f m

      De omslagen är riktigt snygga! Kan tänka mig att de kostar en hel del pengar…

  9. Jonna Lindberg februari 2, 2013 / 8:16 f m

    Spännande! Jag har nog inte läst hennes böcker, bara sett serierna. Men dom gillade jag 🙂

  10. Lottens Bokblogg februari 2, 2013 / 10:32 f m

    Vi tenderar nog att välja språk, om vi har samma bok så är det en olyckshändelse;-) Den vi har flest böcker av är Peter Robinson, och det är en bit över 20. Agatha Christie har ju en ganska stor produktion!

    • ladywindermere83 februari 2, 2013 / 11:23 f m

      Jag har inte läst någon bok av Robinson. Har några av honom i bokhyllan…

Kommentera

