Thriller: noveller som håller dig vaken – utvalda av James Patterson

Thriller

Boken innehåller 30 noveller av bland andra Lee Child, Heather Graham, Christopher Rice och Steve Berry. Där fanns några noveller som var helt ok, men de flesta var dessvärre riktigt skräp. Min favorit var ”Ansiktet i fönstret” av Heather Graham. Den var spännande och lite läskig. Majoriteten av novellerna var i spionmiljö och inte riktigt det som jag förknippar med en riktig thriller. En annan läsvärd var Christopher Rices novell: ”Man sökes”. Detta är dessvärre inte en bok som jag rekommenderar. Är ni ändå sugna på att läsa den så finns den endast på engelska på Adlibris. Min bok kommer åka tillbaks där jag hittade den – secondhandaffären!

 

Titel: Thriller: noveller som håller dig vaken

Författare: Utvalda av James Patterson

Förlag: Harlequin

Utgiven: 2007

Antal sidor: 622

2 poäng läggs till poängsaldot!

Kommentera

