Bortom varje rimligt tvivel – Malin Persson Giolito

Bortom varje rimligt tvivel

Sophia Weber får chansen som många advokater drömmer om, nämligen att fria en oskyldigt dömd. Det är den morddömde Doktor Döds, eller Stig Ahlin som han egentligen heter, fall hon åtar sig att försöka få resning i. 1998 mördades tonåriga Katrin och indicier pekade på Ahlin varpå han dömdes. Att han sen är en otrevlig och väldigt obehaglig man kan säkert ha vägt in i rättens beslut.

Man får alltså följa flera karaktärer men främst Sophia Weber. Det blir mycket advokatsnack och ännu mer geografiska lektioner över Stockholms innerstad. Vissa karaktärer man får följa, både i yrkeslivet och det privata tycker jag personligen tillför väldigt lite till historien. Första kapitlet var väldigt otäckt men sen hände det inte så mycket mer. Jag är inte stormförtjust i den här boken, tyckte faktiskt den stundtals riktigt tråkig. Jag tror inte att jag kommer att läsa någon mer bok av Leif GW Perssons dotter…

Titel: Bortom varje rimligt tvivel

Författare: Malin Persson Giolito

Förlag: Piratförlaget

Sidor: 452

Utgiven: 2012

2 poäng läggs till poängsaldot

2 thoughts on “Bortom varje rimligt tvivel – Malin Persson Giolito

  1. Caroline K januari 17, 2013 / 7:55 f m

    Den här boken står i min bokhylla och väntar på att bli läst. Ska försöka ta tag i den snart…

    • ladywindermere83 januari 19, 2013 / 12:17 e m

      Jag var ju som sagt inte överförtjust men ska bli kul att höra vad du tyckte om den.

Kommentera

