Nytt år, nya tag!

Nytt år innebär oftast förändringar, så även här på bloggen. Tänkte utmana mig själv med ett lässystem:

  • 1 normallång bok = 1 poäng
  • 1 längre bok = 2 poäng
  • 1 väldigt lång bok = 3 poäng

För dessa poäng får jag sedan köpa nya böcker, något som kommer redovisas på något sätt varje månad.

  • 1 pocket ”kostar” 3 poäng
  • 1 paperback ”kostar” 4 poäng
  • 1 inbunden ”kostar” 5 poäng

Böcker från secondhand, vinster, presenter eller dylikt räknas inte! 🙂

Med önskan om en god fortsättning!

2 thoughts on “Nytt år, nya tag!

  1. Liz januari 19, 2013 / 11:38 f m

    Vilket fantastiskt system! Detta år ska jag försöka att inte köpa några böcker utan istället läsa från min bokhylla (ca 260 olästa böcker) men nästa år kanske jag ”lånar” ditt system (och ger dig cred såklart!) 🙂

    • ladywindermere83 januari 19, 2013 / 12:20 e m

      Låna på du! Jag kan ju alltid återkomma med lite feedback när vi närmar oss 2014…

Kommentera

