Årskrönika

Så börjar 2012 närma sig sitt slut. Året då jag startade min blogg, läste väldigt mycket böcker, hamnade i en rejäl lässvacka och insåg att jag faktiskt gillar det där med bloggande väldigt mycket. Det var även året då jag upptäckte bokbloggsjerkan – ett ypperligt trevligt påfund där möjligheten att prata med andra bokbloggare blir större. Höjdpunkten med 2012 när det kommer till bokliga ting var definitivt besöket på bokmässan i Göteborg. Fyra riktigt roliga dagar som jag och pappa fick dela tillsammans. Mycket böcker blev det, men minnena av alla människor, intressanta föreläsningar och författarmöten är minst lika värdefulla.

Men vad är då 2012:s favoritbok? Jag måste nog säga Kråkflickan då den var så spännande att man inte kunde lägga den ifrån sig och den boken som dyker upp först i huvudet när jag tänker tillbaka på året.

Har jag några bokiga nyårslöfte frågar jag mig själv? Jo, trots att jag är värdelös på att följa nyårslöfte har jag några stycken. Jag lovar mig själv att skriva mer regelbundet än vad jag har gjort på slutet, dels för att det är kul och dels för att det håller igång mitt läsande. Mitt andra bokiga nyårslöfte är att läsa minst 2 böcker per månad. Jag sätter ribban lågt för då blir jag så mycket mer nöjd med mig själv när jag klarat målet.

Avslutningsvis vill jag önska alla ett riktigt gott nytt år!

Kommentera

