Bokbloggsjerka 30 november – 3 december – Önskelista

Julmusiken strömmar ur högtalaren, adventsstjärnorna hänger i fönsterna och ute snöar det lite grann. Perfekt tillfälle att fundera på vad jag önskar mig för något bokigt i julklapp. Just den frågan ställer Annika i veckans bokbloggsjerka.

 

Det enklaste hade ju varit att skriva att jag önskar mig ännu en bokhylla. Men eftersom jag vill bespara mina nära och kära mödan med att slå in ett så pass stort och tungt paket så får jag helt enkelt välja ett annat svar. Direkt går tanken till en läsfåtolj, men om det inte skulle vara en Brassestol så blir den nog minst lika svår att slå in som en bokhylla. Frågan är då vad som är lätt att slå in, får plats under granen och som jag önskar mig. Det måste helt enkelt bli en bok, eller två, eller varför inte tre? Vilka böcker kvittar egentligen för jag blir glad för de flesta böcker (inte Paulo Coelhos…) men skulle jag få bestämma så står Jonas Gardells senaste högst upp på önskelistan!

 

Nu ska jag tillbringa återstoden av lördagen med trevliga artiklar om tänder.

 

 

7 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 30 november – 3 december – Önskelista

Kommentera

