Bokbloggsjerka 23-26 november: Tio i topp

Denna vecka ber Annika att vi listar våra tio favoritförfattare just nu. Listan nedan är utan inbördes ordning så ingen blir ledsen!

 

1. Dean Koontz – Blir lika skrämd varje gång jag läser en bok av honom och det är ju aldrig fel.

2. Joyce Carol Oates – Nobelpris snart?

3. JK Rowling – Skaparen av Harry Potter är inget annat än ett geni!

4. J.R.R Tolkien – Så mycket spänning tack vare en liten ring…

5. Robert Jordan – Wheel of Time-serien är ett mästerverk!

6. Erlend Loe – När man vill läsa lite annorlunda, roliga böcker ska man vända sig till denna norrmannen!

7. Lars Kepler – Spänning på högsta nivå!

8. Belinda Bauer – Bra, engelsk deckarförfattare som jag ser fram emot att läsa mer av.

9. Suzanne Collins – Hungerspelen var riktigt bra, ser fram emot hennes framtida verk.

10. Martina Haag – Kvick och underhållande, speciellt hennes krönikesamlingar.

10 thoughts on “Bokbloggsjerka 23-26 november: Tio i topp

  1. [Anna] november 25, 2012 / 6:23 e m

    Bra författare du valt 🙂

  2. ochdagarnagar november 25, 2012 / 7:42 e m

    Belinda Bauer gillar jag skarpt, väntar på att läsa den tredje boken.

    • ladywindermere83 november 25, 2012 / 7:44 e m

      Jag började med att läsa den. Har de två första i bokhyllan…

  3. Lena november 25, 2012 / 7:50 e m

    Tolkien och Martina Haag har jag läst, Men däremot har jag olästa böcker med Lars Kepler och Joyce Carol Oates i bokhyllan. Harry Potter har jag bara sett på film. Borde verkligen läsa böckerna också.

    • ladywindermere83 november 25, 2012 / 7:59 e m

      Tänk att ha Harry Potter-böckerna olästa… Vilken lycka att få uppleva allt igen! 🙂

  4. nathaliesjogren november 25, 2012 / 9:08 e m

    Intressanta val. Tack för tipsen

  5. Monika november 26, 2012 / 6:55 f m

    Erland Loe måste jag verkligen kolla upp 🙂

Kommentera

