Bokbloggsjerka 16-29 november: Titeltilltalande?

Det var några helger sen jag var med så nu är det dags igen. Denna helgen undrar Annika om det finns en titel som man går igång på, antingen positivt eller negativt.

 

Jag går igång på flera olika sorters titlar, speciellt de som har en mystisk anspelning i sig t ex alla böckerna i serien Wheel of Time av Robert Jordan. Men en bok som jag köpte enbart baserat på titeln var The Tooth Fairy av Graham Joyce. Jag såg den under ett besök på SciFi-bokhandeln i Gamla stan och kunde inte motstå den. Alla titlar som anspelar på tänder hamnar i min bokhylla. Måste erkänna att jag inte läst ut hela boken än då den ärligt talat inte var speciellt bra…

16 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 16-29 november: Titeltilltalande?

  1. Då gissar jag att den gamla barnboken Karius och Baktus måste finnas i din hylla? Jag kommer ihåg att jag älskade den som liten 🙂

    Det här måste ju för övrigt vara en väldigt allvarlig form av arbetsskada 🙂

  2. En klok man säger att man inte ska ta med sig jobbet hem. Detta intresse för tandtitlar tyder på att du älskar ditt jobb så mycket, det går inte att ta miste på ;D

Kommentera

