[Geim] – Anders de la Motte

En märklig mobiltelefon förändrar Henrik HP Petterssons liv rejält. Innan mobilen var han en småkriminell buse som mest tänkte på sig själv. Med mobilen kom också valet att spela Spelet. Det går ut på att fullfölja olika uppdrag, vissa lite svårare än andra. För varje väl genomfört uppdrag blir han betygsatt på internet. HP fastnar rejält och gör allt för att ligga högt på topplistorna.
Samtidigt får man följa Rebecca Normén, livvakt på Säpo. Hon är HP:s raka motsats – noggrann och välordnad. Men det är någon som vet saker om hennes förflutna som hon helst inte vill ska komma ut. Vem är det som förstöra för henne?

När jag läste om handlingen för första gången blev jag riktigt sugen på att läsa boken. Jag blev lite besviken när jag väl började läsa. Jag har kommit fram till att jag inte gillar slangspråk i böcker. Det är en stor anledning till att jag inte läser Jens Lapidus böcker. Men ändå läste jag ut [Geim], hur kan det komma sig? Delvis för att handlingen fördes framåt med ett rasande tempo. Man hinner knappt tänka efter vad som just hänt förrän det händer något nytt och spännande. En annan sak är att den är väldigt spännande. Hade det inte varit för dessa saker hade jag definitivt inte läst ut den för dialogerna irriterar mig fruktansvärt mycket!

Titel: [Geim]

Författare: Anders de la Motte

Förlag: Pocketförlaget

Antal sidor: 336

 

Förresten, glöm inte att vara med i min födelsedagsutlottning! Man kan vinna böcker för 100 kronor på AdLibris!

2 reaktioner på ”[Geim] – Anders de la Motte

Kommentera

