Bokbloggsjerka 19-22 oktober – Inspirationskälla

I helgens bokbloggsjerka undrar Annika: Finns det någon bok/författare/karaktär som har inspirerat dig så pass mycket att du har bytt yrke, skaffat dig en ny hobby eller tagit ett kliv ut i det okända på annat sätt?

Svår fråga den här gången! Tyvärr måste jag svara nej på den här frågan. Visst har man många gånger velat göra något helt livsomvälvande efter att läst en bra bok men jag har aldrig tagit steget fullt ut och levt ut drömmarna. Vissa saker som jag velat göra tack vare en bok är tyvärr omöjliga att genomföra. Till exempel gå på Hogwarts, jag är ju tyvärr för gammal… Eller kyssa Edward Cullen, han är ju tyvärr gift och jag är för gammal…

Den inspirationen som jag mest får av böcker det är att jag vill ut och resa. Jag vill besöka platserna i boken och se om det ser ut så som jag föreställt mig. Där är det mer en ekonomisk fråga snarare än ålder. Märks det att jag fyller år imorgon? Åldersnoja, nej absolut inte! 😉

Tipsar lite om födelsedagsutlottningen som jag har under veckan. Fint pris utlovas!

16 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 19-22 oktober – Inspirationskälla

  1. Grattis i förskott!… Om du inte är en muggle, skulle du kunna bli lärare på Hogwarts! Det krävs inte mycket och jag tror nog att du skulle vara bättre på att lära ut än flera av dem som har fått jobbet.

  2. Att resa och upptäcka platser från böcker vill jag också göra! Så länge jag pluggar får jag dock nöja mig med att upptäcka bokiga platser i närheten av där jag bor… 🙂

    Och grattis på födelsedagen!

  3. Jag kände ju inte till Hogwarts när jag hade rätt ålder, kanske beror det på det. Å andra sidan kände ju inte Harry Potter till det heller, innan han blev kallad dit… Kan det vara så att jag helt enkelt inte är av rätta virket?

Kommentera

