Bokbloggsjerka 21-24 september – Veckans hårda paket

I helgens bokbloggsjerka hos Annika ska man svara på vilken/vilka böcker som man har fått/lånat/köpt under  veckan. Jag har haft en ganska bokpaketsrik vecka så här kommer en liten rapport.

 

Från Amelies boktips kom Rubinröd som jag hade tur att vinna i hennes utlottning. Den är skriven av Kerstin Gier och är den första boken i en triologi om Gideon och Gwendolyn. Temat är visst tidsresor och jag ser mycket fram emot att läsa den.

 

En annan vinst plus en extra överraskning kom från Sofies bokblogg och Rabén & Sjögren efter lite strul med paketering. Blev mycket glad över båda Hanna Jedviks böcker: Snart är jag borta och Kurt Cobain finns inte mer. Snart är jag borta handlar om Maja och Lina, två bästisar, men totalt olika varandra. Den andra boken handlar om Alex och Lovis. Året är 1992 och de har nyss börjat på gymnasiet. Musiken sägs vara en röd tråd genom boken. Dessa ser jag också fram emot att läsa.

 

Ännu ett bokpaket som damp ner i brevlådan var från Alfabeta förlag och en bok av en av mina favoritförfattare, Erlend Loe. Boken heter Fvonk och handlar om två män – en motionsentusiast och en slutkörd statsminister. Den här boken är högst upp på att-läsa-listan!

 

Det blev några second handbesök också men jag vill inte bli långrandig och berätta om alla böcker jag hittade (typ 15 stycken… :-S) men en bok var lite rolig. Den heter Pappas flickor av Zoë Fairbairns och är en gammal bok från Bra Böcker. Det roliga är att min kusin nyss startat ett café i Malmö som heter just Pappas flickor och då är det ju passande att ha en bok med samma titel på plats. Så boken kommer få fara från Norrland ner till Malmö…

 

 

12 thoughts on “Bokbloggsjerka 21-24 september – Veckans hårda paket

  1. Det skulle kunna hända dig - en e-bok av Jack A september 23, 2012 / 12:02 e m

    Låter som att du har haft en kanonvecka. Loe är min absoluta favoritförfattare och jag har läst alla hans vuxenböcker. Skall bli oerhört spännande att höra vad du tycker om Fvonk.

  2. Monika september 23, 2012 / 1:10 e m

    Inte en enda av dessa har jag läst. Men vad trevligt när böcker dimper ner bara så där 🙂

    • ladywindermere83 september 23, 2012 / 1:12 e m

      Ja, ett bokpaket i brevlådan kan förgylla hela ens dag!

  3. Chicken september 23, 2012 / 2:11 e m

    Låter som en lyckad bokvecka! Rubinröd vill jag också läsa–eller lyssna på. 😀

    Ska bli kul att besöka Pappas Flickor när jag i Malmö nån gång! ^^

    • ladywindermere83 september 23, 2012 / 2:14 e m

      Jag har själv aldrig varit där, åker inte ner till Skåne så ofta nuförtiden, men nästa tripp ska innehålla ett besök på caféet! 🙂

    • ladywindermere83 september 23, 2012 / 6:44 e m

      Jag har haft en väldans tur! Brukar aldrig vinna annars så det är ju skoj… 🙂

  4. Sincerely Johanna september 25, 2012 / 1:57 e m

    Vad roligt med bokpaket. Och speciellt rec.ex från förlag. Trevlig läsning och vilken härlig blogg du har. Jag kommer att återkomma.

Kommentera

