Den sista akten – Mari Jungstedt

Kriminalkommisarie Anders Knutas är tillbaka. Ett nytt mord har ägt rum i Visby mitt i den så kallade Almedalsveckan. Det är den kända journalisten Erica Malm som bragts om livet på sitt hotellrum. Spåren pekar åt alla håll; hotbrev från högerextremister, en hemlig älskare och till en uppsättning på Romateatern. Givetvis är även journalisten Johan Berg med familj med i historien.

Det var några år sedan jag läste Jungstedt och hade för mig att jag gillade det jag läste tidigare. Den sista akten nådde inte upp till mina förväntningar. Mordhistorien var alldeles för lätt att lösa. För många kursiva avsnitt, vilket jag avskyr. Dessutom var den ganska trist. Inte ens relationsdramerna bland huvudkaraktärerna livade upp det hela. Det är tveksamt om Jungstedt får en till chans av mig…

 

Titel: Den sista akten

Författare: Mari Jungstedt

Förlag: Albert Bonniers förlag

Antal sidor: 310

2 reaktioner på ”Den sista akten – Mari Jungstedt

Kommentera

