Författardatedrömmar

Teenbooks håller just nu sin första tävling. För att vara med ska man berätta om vilken författare (död eller levande) man skulle vilja tillbringa en hel dag med och vad man då skulle hitta på. Kul fråga, men ganska svår.
Det finns ganska många författare som jag skulle vilja träffa, allt från Winston Churchill till Jonas Gardell. Men just nu är det nog J K Rowling som jag skulle vilja ha en date med. Hon är ju aktuell med en ny bok så det hade varit intressant att få veta mer om. Dessutom hade jag velat prata Harry Potter med henne. Hur kom hon på allt? Vad hade hon för inspiration? Vilka karaktärer älskar hon? Hatar? Finns hur många frågor som helst som jag skulle vilja ställa till henne.

Vad skulle vi hitta på då? Givetvis skulle vi åka till Island of Adventure i Orlando (Universal Studios) och besöka Harry Potter-världen som de har byggt upp där. Åka karusell och äta karamell och dricka en pint Butterbeer. Vårens besök där gav mig definitivt mersmak och jag vill gärna tillbaka. Enda nackdelen var köerna till alla attraktioner. Den ultimata lösningen på detta vore ju faktiskt att ha J K Rowling som åkkamrat, tror nämligen att hon får gå före i kön…

Kommentera

