Bekantas bekanta – Mats Strandberg

Boken handlar om Camilla, Daniel och Lilly. De är tre unga vuxna med stora drömmar. Camilla vill lyckas med musiken. Daniel uppträder som glammig drag queen och både hoppas och inte hoppas på att hitta kärleken. Lilly, Daniels syster, vill bara bli känd, kosta vad det kosta vill.

 

Den här boken var seg! Karaktärerna är faktiskt ganska ointressanta och den enda anledningen till varför jag läser klart är för att få reda på hur det gick för dem. Så här i efterhand hade jag kunnat läsa början och slutet och hoppat över mittendelen för den gav inte mig speciellt mycket. En rolig sak med boken var att varje nytt kapitel hade en känd 90-talslåt som rubrik. 90-talsmusik är något som spelas ofta här hemma så den igenkänningsfaktorn var trevlig. Mats Strandberg är ju en av författarna till svenska succéböckerna Cirkeln och Eld. På grund av Bekantas bekanta drar jag mig lite för att läsa just dessa, får se när jag kommer över det…

 

Titel: Bekantas Bekanta

Författare: Mats Strandberg

Förlag: Månpocket

Antal sidor: 327

Kommentera

