Bobbloggsjerka 7-10 september – Nattduksbordsstatus

Veckans bokbloggsjerka är en enkel fråga. Vad läser du just nu?

 

Just nu läser jag:

  • Fifty Shades Darker – E L James   (Går segt just nu, är inte speciellt bra egentligen…)
  • Live to Tell – Lisa Gardner   (Spännande bok om tre kvinnor i tre olika situationer som vävs ihop)
  • Vila i frid – Sofie Sarenbrant   (Nyss börjat på den så har ingen åsikt än)
  • Bonjour Tristesse – Francoise Sagan   (Läser högt ur denna för min kära man när vi ska sova, får en att drömma om franska rivieran!)

16 thoughts on “Bobbloggsjerka 7-10 september – Nattduksbordsstatus

  1. Boklusen september 8, 2012 / 1:49 e m

    Vad många böcker du läser samtidigt! Själv har jag bara en skönlitterär bok åt gången!

    • ladywindermere83 september 8, 2012 / 2:03 e m

      Gillar lite ombyte ibland, men är det en riktigt bra bok så släpper jag inte den och då får de andra vänta. 🙂

      • .Ebba september 9, 2012 / 1:57 e m

        Håller med dig, men jag har aldrig lyckats komma upp till fyra böcker på en gång! Det måste vara rekort 😉

      • ladywindermere83 september 9, 2012 / 2:21 e m

        Jag läste 15 samtidigt ett tag… 🙂

  2. Monika september 8, 2012 / 2:36 e m

    Vila i frid har jag faktiskt på min läslista. Har läst hennes två andra böcker och tyckte de var riktigt underhållande.

    • ladywindermere83 september 8, 2012 / 6:24 e m

      Jag har också läst hennes två första. Kommer snart recension… 🙂 Men de var spännande, underhållande och lättlästa!

  3. C.R.M. Nilsson september 8, 2012 / 3:43 e m

    Jag har inte läst några av dessa. Jag velar fram och tillbaka vad det gäller om jag ska läsa Fifty Shades-trilogin, så det får framtiden avgöra om jag ska läsa.

    • ladywindermere83 september 8, 2012 / 6:21 e m

      Fifty shades of grey var ju inte världens bästa bok precis men jag var tvungen att se varför den är så hypad.

  4. Doktor Glas september 8, 2012 / 4:32 e m

    Det var många böcker på en gång! Läser också Fifty shades, och är inte direkt imponerad…

    • ladywindermere83 september 9, 2012 / 11:01 f m

      Samtidigt tycker jag att det är bra att ha läst den så man slipper vara nyfiken på varför den är så upphypad. 🙂

  5. Sara Pepparkaka september 8, 2012 / 7:04 e m

    Du drömmer om franska Rivierna, medan jag drömmer om Skottland..

    • ladywindermere83 september 8, 2012 / 7:05 e m

      Skottland är nog inte helt fel heller. Har aldrig varit där men vill gärna åka dit.

  6. Elen september 13, 2012 / 2:41 e m

    Jag var också lite nyfiken på varför Fifty Shades-böckerna sålt så otroligt bra. Läste första boken och hann bli riktigt uttråkad innan den var slut. Händer det något nytt i fortsättningen eller är det samma grej igen och igen?

    • ladywindermere83 september 13, 2012 / 3:46 e m

      Jag har än så länge bara läst en fjärdedel men det är ju meningen att det ska bli lite spännande nu. En grej från Greys förflutna kommer fram och ställer till med lite trubbel. Men jag kan ju inte påstå att det är bra! 🙂

Kommentera

