Födelsedagsenkät från Fiktiviteter

Fiktiviteter firar en massa olika födelsedagar genom en liten utlottning. För att vara med ska man svara på en enkät med fem frågor:

 

Vilken var din bästa bok i sommar?

Min bästa bok i somras var Kråkflickan av Jerker Eriksson och Håkan Axlander Sundquist. Den var spännande och hade lite oanade vändningar som gjorde att man hela tiden fick tänka lite annorlunda. Känns bra att ha Hungerelden och Pythians anvisningar kvar att läsa. Passar bra i höstrusket, tror jag!

 
Vad ser du fram emot att läsa i höst?

Jag ser fram emot att läsa Jonas Gardells nya Torka aldrig tårar utan handskar och J K Rowlings vuxen bok The Casual Vacancy.

 
Har du planerat något läsprojekt i höst?

Jag tänkte läsa en hel del Agatha Christie, dels i Pocketlovers utmaning Tre på tre och dels för att beta av min växande samling av Christie-böcker.

 
Finns det någon av dig ännu oläst författare som du skulle vilja stifta bekantskap med i höst?

Är sugen på en bok av Gillian Flynn då jag har läst en hel del bra om hennes deckare på andra bloggar.

 
Vilken bok skulle du vilja tipsa alla om att läsa i höstrusket (/höstsolen)?

En läskig thriller av Jeffrey Deaver eller en gastkramande historia av Stephen King. Helst ska detta toppas med en skön fåtölj, en mysig filt och varm dryck!

2 reaktioner på ”Födelsedagsenkät från Fiktiviteter

  1. Flynn är fantastisk och Gardells roman är väl värd att vänta på, en riktigt fantastisk bok! Jag ska också vara med i tre på tre utmaningen, så spännande att se vilka olika teman alla valt. Det var länge sen jag läste Christie men såhär i höstmyset så lämpar hon sig förträffligt.

Kommentera

