Bokbloggsjerka 24-27 augusti – Ångervecka?

Veckans bokbloggsjerksfråga hos Annika (som har renoverat sin blogg riktigt stilrent) är: Vilken böcker önskar du att du ännu inte läst?

 

Jag skulle vilja spola tillbaka tiden och ha hela Hungerspelen-trilogin framför mig igen. Det dröjde länge innan jag läste dem. Var lite avig och tjurig och stod emot nyfiken på böckerna. Men när maken packade ner de två första i resväskan inför smekmånaden i våras hade jag inget val. Något måste man ju läsa på flygplanet. Jag fastnade direkt! Slukade de två böckerna på några dagar och letade febrilt efter en bokaffär i Miami Beach som sålde Mockingjay. Jag hittade ingen. Men väl på Miami International Airport uppenbarade sig boken. Jag köpte den direkt och sov inte en blund på flygresan hem.
Att få uppleva den känslan att man inte kan låta bli att tänka på boken när man inte läser den är underbar. Något att längta efter! Men det är precis lika sorgligt när man har läst färdigt.

25 thoughts on “Bokbloggsjerka 24-27 augusti – Ångervecka?

  1. Vargnatts bokhylla augusti 25, 2012 / 10:58 f m

    Jag har faktiskt inte läst Hungerspelen ännu, första boken står i bokhyllan och väntar 🙂

  2. Helenas bokhylla augusti 25, 2012 / 2:09 e m

    Ja tänk om man hade den underbara läsupplevelsen framför sig!

  3. Chicken augusti 25, 2012 / 2:21 e m

    Det är första gången jag är här: Snygg blogg! 😀

    Håller verkligen med dig om Hungerspelen. Jag lyssande på alla tre ljudböcker i tre dagar (10 timmar varje dag– det var helt sjukt!)

    • ladywindermere83 augusti 25, 2012 / 2:22 e m

      Tackar! Det är kul med intensiva läsupplevelser. 🙂

  4. Jonna Lindberg augusti 25, 2012 / 3:26 e m

    Jag håller helt med! Jag funderade på att ta upp de böckerna också, så fruktansvärt bra! Hade inte haft en sån bra läsupplevelse på flera år 🙂

  5. Linda augusti 25, 2012 / 3:31 e m

    Ja hjälp – Hungerspelen var ju en riktigt intensiv läsning och man blir totalt asocial. Inget får stå i vägen för mig och min bok:)

  6. Lottens Bokblogg augusti 25, 2012 / 6:14 e m

    Jag gillade inte första så jag har inte läst de andra två, men jag förstår känslan!

    • ladywindermere83 augusti 25, 2012 / 10:36 e m

      Smaken är som baken och tur är väl det. Annars hade det blivit väldigt trist! 🙂

  7. Monika augusti 26, 2012 / 7:43 f m

    Får nog ta tag i den här snart, men det låter som att man ska ha gott om tid när man väl börjar 🙂

  8. How hollow heart and full augusti 26, 2012 / 7:45 f m

    Jag har inte läst Hungerspelen ännu. Jag såg filmen för inte allt för länge sedan och gillade den och ska väl i framtiden läsa i alla fall första boken 🙂

    • ladywindermere83 augusti 26, 2012 / 8:01 f m

      Det gör du rätt i. Boken är bättre än filmen om du frågar mig.

  9. C.R.M. Nilsson augusti 26, 2012 / 8:03 f m

    Jag har faktiskt inte bestämt mig för om jag ska eller inte ska läsa läsa Hungerspelen ännu.

    • ladywindermere83 augusti 26, 2012 / 9:27 f m

      Ge i alla fall första boken en chans. Gillar man inte den så gillar man inte resten. 🙂

  10. Stockholmsflickan augusti 26, 2012 / 1:05 e m

    Jag har inte läst Hungerspelen än. Får se om det blir av någon gång framöver 🙂

  11. Sara Pepparkaka augusti 26, 2012 / 5:11 e m

    Hungerspelen var faktiskt läsvärda, jag blir lite avig ibland när en viss bok finns ”överallt” och har bl a inte läst ”Twilight” av den orsaken. Men jag läste Hungerspelsböckerna.

  12. Henrik Johansson augusti 26, 2012 / 8:02 e m

    Har inte läst Hungerspelen än, men det gör jag säkert så småningom!

Kommentera

