8 fakta om mig själv

Jag fick en utmaning av Bokhyllan i pepparkakshuset.

 

Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

 

1. Jag har bacillskräck. Och så jobbar jag som tandläkare. Känns inte riktigt som om det går ihop, eller hur? Men det är något magiskt med handsprit och handskar som gör att på jobbet är jag inte lika brydd. Dessutom tror jag det är bra med lite bakteriefobi i mitt yrke där handhygienen faktiskt är a och o.

 

2. Jag älskar allt som har med Disney att göra! Jag har sen väldigt unga år alltid velat åka till Walt Disney World i Orlando så vi åkte på smekmånad till Florida förra året passade vi på att tillbringa fem dagar där. Jag älskade stället! Jag älskade i och för sig hela Florida men det var något speciellt med Disney World. Så nu tråkar jag ut mannen min till max med allt prat, bloggsurfande och bildvisande om ”the place where dreams come true”! Nästa resa dit planeras för 2014, men då minst 10 dagar bara på Disney World…

 

3. Är jag inne i en secondhand-affär som har böcker följer det oftast med minst 10 stycken hem. Mitt rekord är 74 böcker efter en halv dags secondhand-shoppande. Nej, jag har inte läst alla än och det blev några dubbletter!

 

4. Jag käkar LCHF. Mår så mycket bättre utan kolhydrater så det är knappt jag kan tro det själv. Jag är piggare och orkar mer. Dessutom är det oftast god mat, trots att tanken på äggröra med bacon får mig att må illa!

 

5. Jag älskar att sticka men jag klarar inte av det längre. Tandläkeriet kräver ganska mycket av ens handleder så jag får problem med handlederna om jag stickar för mycket. Tur att inte böcker ger samma problem.

 

6. Jag gillar Apples produkter. Som tur är. är jag för snål för att köpa alla nya grejer som kommer. Men man kan ju alltid sukta efter sakerna. Jag ser iPaden som en av mina bästa vänner. Nästa inköp blir nog en MacBook Pro. Har hört mycket bra om dem.

 

7. Jag och min man är med i Munskänkarna. Vi gillar vin och har påbörjat vår egen lilla samling. Jag uppskattar ett gott vin till maten, det kan förhöja smaken på måltiden så mycket. Dessutom är det kul att kunna lite så man inte är helt vilse bland hyllorna på Systembolaget.

 

8. Jag hatar insekter!

 

Sista uppgiften var att utmana fyra nya bloggare men jag kunde inte hitta någon som inte blivit utmanad innan så den som känner sig sugen på att svara får gärna göra det!

4 thoughts on “8 fakta om mig själv

  1. Stockholmsflickan augusti 23, 2012 / 8:36 e m

    Oj, 74 böcker! Jag brukar också få med mig en del när jag köper second hand, men riktigt så många har jag nog inte fått med mig… än 🙂

    • ladywindermere83 augusti 23, 2012 / 8:43 e m

      Men det var som julafton när jag packade upp böckerna…

Kommentera

