Minirecensioner x 3

Den drunknade – Therese Bohman

Boken handlar om två systrar, Marina och Stella. En sommar åker Marina ner för att besöka sin storasyster i Skåne. Stella lever tillsammans med Gabriel, en författare som är några år äldre än Stella. Marina dras snabbt in i Gabriels värld samtidigt som hon börjar ana att allt inte står rätt till mellan hennes Stella och honom.

Denna bok kröp under mitt skinn. Jag inbillade mig att jag kände dofterna som Marina luktade. Jag kunde leva mig in i Skånemiljön trots att jag var i Norrland. Sommarhettan smittade av sig till mig fast regnet öste ner utanför mitt fönster när jag läste boken. En vacker, liten bok men ändå ganska viktig att läsa!

Alla familjer är psykotiska – Douglas Coupland

Familjen Drummond är inte den mest ideala familjen. De har HIV, skjuter varandra, har rymdsex och säljer sina barn. Men de är väldigt roliga samtidigt som de gör helt galna saker. Boken har ett hiskeligt tempo och satiren svider ibland, speciellt när han dissar mitt älskade Walt Disney World! Men boken är bra och läsvärd. Ska definitivt läsa fler böcker av Coupland.

Cradle and All – James Patterson

Två tonårsflickor blir gravida. Problemet är att båda två är oskulder. Nu börjar kampen mellan det goda och onda för att förhindra den uråldriga profetian att slå in.

Spännande, lättläst och lite tankeväckande!

En reaktion på ”Minirecensioner x 3

Kommentera

