Skattjakt

Jag och pappa håller på och sorterar upp alla böcker i min ägo och lägger in dem i Book Collector. Ett bra program om man vill katalogisera sitt bibliotek. Man knappar in ISBN och – voilá – boken poppar upp och kan läggas in i katalogen. Problemet är bara att få in allt i hyllorna…

När jag rensade ur bland mina kokböcker upptäckte jag ett kuvert med ett presentkort på 100 kronor på Akademibokhandeln. Måste ha fått det tillsammans med boken för 4 år sedan. Det användes idag för att inhandla Geim av Jonas de la Motte och två bokmärken. Kul när man får sig en trevlig överraskning mitt i bokstädandet.

4 thoughts on “Skattjakt

  1. Nilmas Bokhylla augusti 4, 2012 / 9:12 e m

    Vad smart att lägga in dem i ett program sådär 🙂

    • ladywindermere83 augusti 5, 2012 / 1:32 e m

      Det ger en bra överblick över vilka böcker man har. Rekommenderas!

  2. Marica augusti 11, 2012 / 1:31 e m

    Oj vilken tur att du kunde använda presentkortet. Brukar ju vanligtvis vara ett års gräns på sådana kort.

    • ladywindermere83 augusti 11, 2012 / 1:41 e m

      Visst var det! Stod ingen tidsbegränsning på detta så då bör det vara minst fem år.

Kommentera

