Tematrio – titelfärg

Veckans tematrio kan du hitta hos Lyrans Noblesser. Där kan man via kommentarerna se vilka böcker andra har valt i veckans tema. Utmaningen denna gången lyder:

Beskriv tre böcker med en färg i titeln!

 

1. Vilda gröna ögon – Joyce Carol Oates: Detta är en av Oates ungdomsböcker. Den handlar om en familj där pappan är manipulativ och obehaglig. Mamman lämnar familjen men lämnar kvar de två döttrarna och en hund. Man får följa den ena dottern, Franky, som kallas för Vilda gröna ögon.

 

2. Carte Blanche – Jeffrey Deaver: Carte Blanche betyder ungefär vitt, oskrivet blad. Det är just vad Bond får i denna senaste bok om agenten. Jag har inte läst den än, men Jeffrey Deaver (en av mina favoritförfattare) och James Bond (en av mina favoritfilmhjältar) tillsammans kan inte gå fel.

 

3. Fifty Shades of Grey – E L James: Ännu en bok som jag ännu inte läst, men som ligger och väntar på mig i bokhyllan. Trilogin toppar listor världen över och detta är första boken. Den handlar om Anastastia Steel och Mr Grey, som inleder ett hett förhållande med vissa krav…

8 thoughts on “Tematrio – titelfärg

  1. ochdagarnagar juli 31, 2012 / 9:47 f m

    Vilda gröna ögon tycket jag var ruskigt bra! Nu blir jag sugen på att läsa JCO!

    • ladywindermere83 juli 31, 2012 / 11:08 f m

      Hon levererar för det mesta. Jag har The Gravedigger’s daughter oläst i bokhyllan.

      • ochdagarnagar juli 31, 2012 / 3:11 e m

        Den tyckte jag mycket om!

      • ladywindermere83 juli 31, 2012 / 3:15 e m

        Då ska jag se till att läsa den snarast… 🙂

  2. Lena juli 31, 2012 / 11:38 f m

    Har inte hört talas om någon av dessa

    • ladywindermere83 juli 31, 2012 / 11:43 f m

      De två sista är nog på gång att komma ut på svenska, den första är några år gammal. Fifty shades of grey är även på väg att bli film…

  3. Bokmalen augusti 1, 2012 / 9:36 f m

    Första och sista boken har jag tittat på men inte läst, den andra har jag inte ens hört talas om. Roligt med nya idéeer!

    • ladywindermere83 augusti 2, 2012 / 11:48 f m

      Ja, man får många tips från tematrion. Jag måste helt enkelt läsa Halv gul sol, många som rekommenderar den.

Kommentera

