Glada hälsningar från Missångerträsk – Martina Haag

Boken handlar om stockholmstjejen Nadja som är 40+ och på väg att adoptera från Kina då hon själv inte kan få barn. Nya regler ploppar upp och adoptionen verkar rinna Nadja ur händerna – om hon inte hittar en man att gifta sig med inom en månad. Samtidigt uppe i Norrland sitter hennes syster Lotta fast i ett tråkigt äktenskap med en lat man och en sur och vresig svärfar. I utbyte mot att Nadja tar hand om svärfadern så att Lotta och hennes man kan åka på en romantisk tripp till Paris så ska Lotta fixa en kille till Nadja som är villig att gifta sig med henne på studs. Tror ni att detta kommer att gå som på räls? Nää, inte jag heller.

Jag har läst alla Martina Haags böcker och de får mig ofta att skratta rätt ut. Denna förväxlingskomedi är i min mening inte riktigt lika bra. Det är för mycket i handlingen som är helt orimligt och då blir det, i mina ögon, bara tramsigt. Men boken har sina stunder, den är överlag roligt men framförallt varm, precis som Haags böcker brukar vara. Men mina favoriter bland hennes böcker är hennes krönikesamlingar.

Titel: Glada hälsningar från Missångerträsk

Författare: Martina Haag

Förlag: Piratförlaget

Antal sidor: 286

Kommentera

