Jag vann!

Jag var den lyckliga vinnaren av Finders Keepers av Belinda Bauer i Annikas utlottning. Perfekt nyhet efter en slitsam dag med många jourpatienter. Om ni hoppar över till hennes blogg har hon en intressant frågeställning som fortsättning på helgens bloggjerka. Är vi för knussliga med vad vi kallar för en recension?
Min tolkning av en recension är något jag har fått med mig från stränga svensklärare i skolan. Den ska innehålla det, skrivas si och så och inte avslöja allt för mycket av bokens handling. Men om jag läser en recension alternativt ett inlägg/tankar är detta inget jag tänker på. Det jag förknippar mer med ”recensionsreglerna” är att det känns väldigt torftigt och lite småtrist. Läser mycket hellre något som inte är ”by the book” men som har lite känsla och personlighet bakom sig.

Kommentera

